“Een jaar met prachtige nieuwe herinneringen

29 augustus 2016 - Hong Kong Island, China

Blog: “Een jaar met prachtige nieuwe herinneringen”

Precies een jaar geleden wisten we nog niet 100% zeker of we naar Hong Kong zouden gaan. We wisten zelfs niet zeker of we wel zouden gaan trouwen. Het is een hectisch maar ooohh zo waardevol jaar geweest die elke minuut waard was.

• Eind augustus 2015 mondeling bevestiging dat het ‘waarschijnlijk’ allemaal door gaat;
  • 2 September een mooie en intieme trouwdag;
  • Van 7 tot 25 September nog even een schitterende vakantie in Mexico;
  • Na terugkomst zijn de visums goedgekeurd en alle contracten ondertekend;
  • Hectische weken met formaliteiten in Nederland, overhuizing van Djazzy regelen en het verhuizen van spullen;
  • Tot midden oktober nog genieten van de ouderlijke gezelligheid met de hele familie in Sambeek;
  • Half oktober de vlucht naar Hong Kong;
  • Na een paar dagen beduusd en overrompeld door HK gelopen te hebben is op 19 oktober Robs eerste werkdag bij zijn ‘nieuwe’ werkgever;
  • De eerste vier weken wonen we in het drukke en altijd hectische Causeway Bay waarbij veel geregeld moet worden;
  • In november de de eerste fotoshoots van Chantal en het opzetten van haar fotografiebedrijfje
  • Halloweenfeest in een mansion waarbij iedereen zoals bij carnaval gekleed is;
  • Per November begint Rob zijn eerste betaalde opdracht bij een regionale verzekeraar;
  • In November heeft Rob zijn eerste business trip naar Shanghai voor een training en Chantal is voor het eerst alleen in de grote stad;
  • Mid November verhuizen en starten met settelen in ons nieuwe ‘thuis’ (appartementje in Sheung Wan);
  • 23 November is het ‘gezin’ weer compleet met de aankomst van Djazzy;
  • Chantal maakt haar eerste Dogpark vriendinnen (en Djazzy hondenvriendjes) waarna ook veel afspraken zullen volgen;
  • Rond kerst en oud-op-nieuw met z’n tweeën naar Thailand op vakantie;
  • Begin februari een heerlijke vakantie gehad in de Filipijnen; en daar Chantals verjaardag vieren.
  • In februari/maart het verschrikkelijke nieuws van Ome Paul en Maartje op afstand mee moeten maken;
  • Begin maart gaat Rob voor een zakenreis een aantal dagen naar Hanoi (Vietnam);
  • In maart start Rob een nieuwe opdracht bij een grote internationale bank;
  • Eind maart een dagje op bezoek bij Marieke van Schijndel de Wit in Shenzen (China);
  • Begin april ‘wild’ kamperen in een van de mooiste gebieden van Hong Kong (Sai Kung) samen met Djazzy.
  • Per april begint Chantal met werken bij de Nederlandse school als kleuterleerkracht;
  • Begin mei een weekendje naar Macau geweest om daar te genieten van de watershow, casino’s en het oude stadje;
  • In mei/juni is het prachtig weer in Hong Kong en worden er diverse ‘Junk boats’ georganiseerd;
  • Na een paar maanden iedere zaterdag geoefent te hebben zijn er op 9 juni de ‘dragon boat races’ waaraan Rob meedoet met de ‘Dutch Dragons’;
  • In juni en juli wederom een nieuwe recordmaand voor Chantals fotografie, nu nog blijven volhouden;
  • Voor onze grote vakantie naar Vietnam eerst nog een bezoekje naar Taipei in Taiwan;
  • Eind juli komt Nicole naar Hong Kong waarbij we onder andere genoten hebben van drankjes van meer 20EUR per glas;
  • Vervolgens hebben we een schitterende vakantie gehad met Nicole in Vietnam (Rob 1; Chantal 2.5 week);
  • Bij de huidige klant start Rob een nieuwe opdracht voor een nieuwe opdrachtgever;
  • In juli/augustus op de straten in Hong Kong (of op het strand) de hitte en het hoge vochtigheidsgehalte proberen te overleven;
  • Eind augustus de laatste to-do-lijstjes wegwerken voor we even terugkeren naar het altijd mooie Nederland.

Dit is een kleine selectie van de hoogtepunten. Dit is nog lang niet alles want we hebben nog zoveel meer mooie dingen mogen doen, leuke mensen ontmoet, en onovertrefbare ervaringen opgebouwd. Een jaar vol met prachtige nieuwe herinneringen. Toch kijken we alle twee ook weer heel erg uit om weer bijna voor 1.5week terug naar Nederland te keren. We kunnen daar samen met jullie nog meer mooie herinneringen creëren.

Nederland afscheid en trouwen

SAM_1988

SAM_1976

SAM_2357

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen: